onsdag 4 augusti 2010

snart klar!

Det har varit lite si och så med uppdaterandet av denna blogg, är nog inte riktigt den bloggande typen jag.

Men jag kan i alla fall meddela att Långnaven gick bra. Landning i Oskarshamn och sedan vidare till Hultsfred och där ett snabbstopp för att åka vidare mot Jönköping för att där göra en studs och sedan gå hem mot Linköping.
Emil Emil Jag kan se ända till Marianneluuund

Idag fick jag landa på kort gräsfält solo för första gången, då läraren klev ur i Motala så fick jag göra ett par landningar ensam. När jag plockat upp honom åkte vi tillbaka. Efter toabesök och andra bestyr så fick jag själv åka till Norrköping för att göra några studsar på Kungsängen.

Det återstår nu bara ett par timmar soloflygning samt en timme införuppflygning-flygning med skolchefen samt eventuellt en halvtimme sidvindslandning om det börjar blåsa någon gång.
Sen är det uppflygning som gäller, har dock inte bokat en sådan än så vi får se när det blir av. Men innan Augusti är slut hoppas jag i alla fall

Dagens låt: P&V (måste ha lite klassiskt också!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar