måndag 12 april 2010

EK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Today was the day som man brukar säga.

Skulle flyga med skolchefen idag och denne började inte direkt med att säga "Idag blir det Soloflygning" Utan vi skulle till Norrköping och göra en studs och prata engelska på det och sedan ut över sektorerna. Sagt och gjort så blev det och jag gjorde dom sämsta landningarna jag gjort på länge. Läraren sa dock att det var nog bra för att våga skicka upp mig ensam.

Men inför den sista landningen frågade läraren om jag ville flyga solo om jag hade tid, och jag var inte sen med att hoppa på det tåget.

Jag lämnade av läraren och då började nerverna komma rejält. Fick ur mig nått till tornet om att jag begärde studs och gå i varvet och var en person. Och sen blev det knas.
Jag fick en klarering att göra högervarv för bana 29 men jag fick klart starta bana 11. Jag svängde då höger för att som jag trodde gå tvärs över banan för att komma in på höger medvind bana 29. Det tyckte dock inte tornet som med lite irriterade röst sa "Jaha då får du göra en vänster varv bana 29" Landningen efter det blev väl inte världens bästa men den var inte sämre än dom jag gjort tidigare.

Nu var jag i alla fall där jag kände mig hemma och den andra studsen blev hur bra som helst, och den tredje fullstopp landningen blev inte så pjåkig den heller.

Svettig som en gris taxade jag in och parkerade planet som instruerat och kunde konstatera att jag nu genomfört en milstolpe som pilot och det är väl nu det svåra börjar antar jag.

Dagens låt : Fly away

1 kommentar: