onsdag 14 april 2010

Solo igen

Imorse var det dags igen. Vädret var strålande helt utan moln och en lätt sidvind på banan. Jag skulle få flyga i två sektorer (utan att störa klagande husägare) helt själv. Jag har redan varit där många gånger så jag kände mig rätt hemma och det var heller ingen vidare trafik på radion heller så det blev inga problem.
Läraren följde med upp och vi gjorde en studs och gå där vi konstaterade att I still got it samt att det inte var för guppigt eller för stark sidvind. Så vi landade på nästa runda och jag släppte av läraren för att ge mig ut i lufthavet helt själv!

Själva flygningen var inte något speciellt utan jag steg till 3000ft och orienterade mig runt sektorerna som jag skulle, gjorde några svängar och steg och sjönk lite grann. Därefter gjorde jag tre studs och gå och en full stopp landning som var några av dom bästa jag gjort trots den lilla sidvinden.

Mer än så tänkte jag inte säga utan jag låter bilderna tala istället :)

Fin utsikt när läraren inte är ivägen :)

Finspång

Koncentrerad Pilot!

Finspång från nosen (Jag kör det senaste planet med nio propellrar)

Dagens Låt: Come fly with me

3 kommentarer:

  1. Redan uppe i luften ensam alltså. Oj det har jag missat. Hua. Take it easy!

    Visste inte att det fanns nio propellrar på ett sportplan eller vad för sorts plan använder du?
    Lars

    SvaraRadera
  2. cooola bilder!!! Härligt att du får flyga själv! måste vara riktigt häftigt!

    SvaraRadera
  3. ber om ursäkt för mina sena svar...trodde jag skulle få mail när jag fick kommentarer, men det har jag inte fått

    @Lars nja det är slutartiden på digitalkameror eller nått i den stilen som gör att propellern ser ut som den gör

    SvaraRadera