onsdag 7 april 2010

Nödövning

Som tidigare nämnts så blev det idag att öva på nödlandningar. Vi gick ut via Östra Harg och övade på lite olika sjöar och någon åker. Den första gången så försökte jag snirkla mig neråt genom diverse svängar hit och dit och det gick si sådär. Men sedan körde jag ett nästan vanligt landningsvarv och då gick det genast mycket bättre när man kunde justera sin glidflykt lite bättre.

När vi skulle hem igen så åkte Instrumentbrillorna på igen, horisont- och kursgyrot täcktes över så jag fick lite utmaning. 4000 fot över Saabfältet drog vi av motorn och gjorde en bedömningsstuds som blev sisådär (lite för lång) Den andra blev nästan för låg och flack så jag var tvungen att sätta ner utan klaff vilket blev lite hårt. Sista försöket blev mycket bättre så jag avslutade på topp i alla fall.

Nästa lektion är med skolflygchefen så förhoppningsvis blir det att flyga några studsar solo då :)

Dagens låt: Blue Ridge Mountain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar